MEGAPHONO 2017 CONFERENCE - PANELS & NETWORKING
CONFérence MEGAPHONO 2017 - PANELS & Réseautage
WHEN: Wednesday Feb 1 - Friday Feb 3, 2017
WHERE: CITIZEN (207 Gilmour St.)
TIME: 10h00 - 14h30 chaque journée
ACCESS: Festival Delegate Passholders & MEGAPHONO 2017 Performers / Les détenteurs de passe de délégués du festival et les artistes MEGAPHONO
Visit the schedule page for showcases!
WEDNESDAY FEBRUARY 1 / LE MERCREDI 1 FEVRIER
10h00 - Get the Best from Your Fest! / POUR UN FESTIVAL OPTIMAL!
Presented by CIMA
Moderator: Brian Hetherman (MusicOntario / CIMA)
Panelists: Grimur Atlason (Iceland Airwaves); Dan Seligman (POP Montreal); Emy Stantcheva (CIMA); Mar Sellars (Mar on Music); Adele Slater (CODA)
The festival experience can be overwhelming, but have no fear! Hear from festival bookers and seasoned festival-goers about how to make the most out of music showcase festivals like MEGAPHONO, and how they are different beasts than traditional music festivals.
Les festivals de musique peuvent être épuisants, mais n'ayez pas peur ! Des organisateurs de festivals et des festivaliers expérimentés vous offrent de bons conseils pour profiter des festivals de musique comme MEGAPHONO, et expliquent comment ce festival diffère des festivals de musique traditionnels.
11h00 - Do Something Real: Online Promo That Rings True / parle de toi : promo en ligne authentique
Presented by POP Symposium
Moderator: Rolf Klausener (Arboretum Music Festival)
Panelists: Amber Carew (ANTI-); Evan Whikehart (Secretly Group); Beth Martinez (Danger Village); Sarah Shoucri (POP Montreal); Colleen Krueger (Flemish Eye / Landlocked MGMT)
When it comes to online promotion and marketing in music, there is constant pressure to create and release new content, and often much of it has nothing to do with the music itself. How do you find and engage fans in a manner that stays true to how you are as an artist? What should you put out there and how often? Hear from our esteemed panel of publicists and online marketing experts from labels and festivals, who will share their tips, stories and ideas on how to best approach online promo for music.
Il y a une pression constante pour créer du nouveau contenu en ligne pour la promotion et la commercialisation de la musique. Souvent, ce contenu ne semble de rien à voir avec la musique elle-même. Comment pouvez-vous trouver et engager vos admirateurs de façon qui reste fidèle à votre art ? Que mettre en ligne, et à quelle fréquence ? Écoutez notre prestigieux comité de publicistes et d'experts en marketing en ligne de labels et de festivals qui partageront leurs conseils, leurs histoires, et leurs idées sur la meilleure façon d'aborder la promotion en ligne pour la musique.
13h15 - BEFORE THE SHREDDER: CONTRACTS IN MUSIC / AVANT LA DÉCHIQUETEUSE : LES CONTRATS DE MUSIQUE
Presented by Edwards PC Creative Law
Moderator: Dan Koplowitz (Friendly Fire)
Panelists: Gareth Smith (Sub Pop Publishing); Melanie Stone (Sonic Entertainment); Byron Pascoe (Edwards PC Creative Law); Florent Clavel (Third Side Music)
Sex, drugs, rock n roll, and...contracts. The music industry is built on piles of paper, and much of it is very confusing and full of archaic language. Our panel has seen their fair share of paper, and will help explain the fine print on sync licensing, record, and management contracts, and hopefully leave you feeling more confident the next time a contract shows up in your inbox.
Sexe, drogues, rock n roll, et ... contrats. L'industrie de la musique est construite sur des piles de papier, et beaucoup d'elles sont embêtantes et pleines d'un langage archaïque. Notre panel a vu sa juste part de papier et aidera à expliquer les petits caractères sur les documents de licences, d'enregistrement et de contrats de gestion. En espérant que ça vous laisse plus confiant la prochaine fois qu'un contrat arrive dans votre boîte de réception.
THURSDAY FEBRUARY 2 / LE JEUDI 2 FEVRIER
10h00 - connections, collaboration & community / connections, collaboration & communauté
PRESENTED BY MUSIC CANADA LIVE
Moderator: Erin Benjamin (Music Canada Live)
Panelists: Elaina Martin (WESTFEST); James Boyle (Halifax Pop Explosion); Carla Gillis (NOW Toronto); Memetic (TIMEKODE); Steve Adamyk
Building a following is challenging, but building an audience and artistic networks outside of one's own city and country is even tougher. This discussion will focus on perspectives from key music community folks from different music scenes, including artists, press and festival directors. How do you find your own way in your scene, and use that experience to do the same in other markets?
Ce n'est pas facile développer une audience. Encore plus difficile c'est de se bâtir un public et des réseaux artistiques ailleurs que sa propre ville ou même son pays. Cette discussion portera sur les points de vue de plusieurs membres de la communauté musicale participants dans différentes scènes de musique, y compris les artistes, la presse et les directeurs de festivals. Comment trouvez-vous votre propre chemin dans votre scène, et utilisez cette expérience pour faire la même chose sur d'autres marchés?
11h00 - FUNDERs' CAFE / café des ORGANISMES DE SOUTIEN
Prearranged coffee breaks with representatives from various local, provincial, and federal-level funding organizations. Come prepared with your drafted application, project ideas, and questions specific to programs and grant applications (aka, do a bit of research before signing up). Up to 15 minutes with each rep.
Des pauses-café avec des représentants de divers organismes de financement locaux, provinciaux, et fédéraux. Venez bien préparés avec vos applications rédigée, des idées de projet, et des questions spécifiques aux programmes et demandes de subvention (c'est-à-dire, faites un peu de recherche avant de vous inscrire). Jusqu'à 15 minutes avec chaque représentant.
with Allison Outhit (FACTOR), Marina Adam (OMDC) , Tim Hardy (SOCAN Foundation), Caroline Matt (City of Ottawa), Maya Bedward (Ontario Arts Council), Jeff Morton (Canada Council for the Arts)
* SIGNUP REQUIRED; PLEASE EMAIL gianna@kelpmanagement.com TO SIGN UP (Subject Line: “Funders Cafe”)
12h15 - PAPER PARTY! / PARTY D’PAPIER !
presented by MROC / SOCAN
Back by popular demand, this session helps attendees get signed up for royalty collection with MROC and SOCAN, complete with hands-on instruction and signup forms on site! Show up with info about all the songs you’ve written and performed on, and get’er done so you can start seeing cheques in the mail. Hosted by Julia Train (MROC) and Tim Hardy (SOCAN).
À la demande populaire, nous ramenons cette session qui aide les participants à s'inscrire à la collecte de redevances avec le MROC et la SOCAN, avec des instructions pratiques et des formulaires d'inscription sur le site ! Présentez-vous avec des informations sur toutes les chansons que vous avez écrites ou performées, et complétezpuissiez commencer à voir les chèques par la poste. Organisé par Julia Train (MROC) et Tim Hardy (SOCAN).
* ENREGISTREMENT REQUIS; RSVP À gianna@kelpmanagement.com (au sujet : « Paper Party »)
* SIGNUP REQUIRED; PLEASE EMAIL gianna@kelpmanagement.com TO SIGN UP (Subject Line: “Paper Party”)
13H15 - SPEED MEETINGS / RENCONTRES ECLAIR
PRESENTED BY OMIC / CIMA
Like speed dating, but with international music buyers. Delegates participating in Thursday's speed meetings are listed below, bios are at www.megaphono.tv/delegates. 4 minutes are reserved with each of them to pitch your music, MEGAPHONO showcase, or project idea.
Comme le « speed dating », mais avec des acheteurs de musique internationaux. Une liste des délégués qui participent aux réunions de jeudi se trouve ci-dessous, et leurs bios sont à www.megaphono.tv/delegates. Quatres minutes sont réservées avec chacun d'eux pour présenter votre musique, votre performance MEGAPHONO, ou une idée de projet.
Grimur Atlason, Iceland Airwaves
Dan Koplowitz, Friendly Fire Licensing
Peter Zwarich, River & Sky Festival
Beth Martinez, Danger Village
Kyle Cunjak, Shivering Songs Festival / Forward Music Group
Florent Clavel, Third Side Music
Byron Pascoe, Edwards PC Creative Law
Allison Outhit, FACTOR
Gareth Smith, Sub Pop Publishing
Dan Seligman, POP Montreal
Evan Whikehart, Secretly Group
James Boyle, Halifax Pop Explosion
Colin Mills, Ottawa Music Industry Coalition (OMIC)
Adele Slater, CODA
* SIGNUP REQUIRED; PLEASE EMAIL gianna@kelpmanagement.com TO SIGN UP (Subject Line: “Speed Meetings - Thursday”)
* ENREGISTREMENT REQUIS; RSVP À gianna@kelpmanagement.com (au sujet : « Speed Meetings – jeudi »)
Friday february 3 / LE VENDREDI 3 FEVRIER
10H00 - getting great sounds on the cheap
Presented by Music Canada
Moderator: Shannon Murray (TARA)
Panelists: Philip Shaw Bova (Bova Lab), Amy Fort (The Burdock Music Hall), Dean Watson (Gallery Recording Studio), Jarrett Bartlett
As home recording software becomes more accessible and sophisticated, more artists are staying out of studios to record, at least in the early stages of making an album. This panel will explore simple tips and tricks to help you on your way, but also explore the growing trend of artists tracking at home then bringing half-or-nearly completed albums to a proper studio to take advantage of the know-how of a seasoned engineer.
Comme les logiciels d'enregistrement deviennent plus accessibles et sophistiqués, plus d'artistes évitent les studios, au moins dans les premiers stades de faire un album, pour enregistrer à la maison. Ce panel explorera des trucs et conseils simples pour faciliter votre cheminement. Ça permettra aussi d'explorer la tendance croissante des artistes qui enregistrent à la maison pour ensuite amener des albums à moitié fini ou quasi complété à un studio pour profiter du savoir-faire d'un ingénieur expérimenté.
11H00 - WE MANAGED TO MAKE IT THIS FAR / UNE QUESTION DE GESTION
PRESENTED BY Music managers forum
Moderator: Jason Burns (Arts & Crafts)
Panelists: Josée Caron (Partner); Kevin Brasier (Partner); Mar Sellars (MAR on Music); Scru Bar (New Swears); Sammy J. Scorpion (New Swears); Dane Sundseth (Bedlam MGMT / Dine Alone)
Last year at MEGAPHONO, we looked at a manager's role and the variety of tasks that they take on. This year, we followup with a related panel, exploring two bands (New Swears and Partner) who are in the early stages of a manager-client relationship. The bands will talk about what they were doing before they had any help, why they finally decided to get a manager, and how working with a manager has helped them move forward with their music careers.
L'année dernière, MEGAPHONO a examiné le rôle d'un gérant et la variété des tâches qu'il ou elle assume. Cette année, nous continuons l'exploration avec un comité qui discutera deux groupes (New Swears et Partner) qui sont dans les premières étapes d'une relation avec un gérant. Les groupes parleront de ce qu'ils faisaient avant l'arrivée de leur gérant, comment ils ont finalement décidé d'obtenir de l'aide, et de quelle façon travailler avec un gérant les permettent d'aller de l'avant dans leurs carrières musicales.
13H15 - SPEED MEETINGS / RENCONTRES ECLAIR
PRESENTED BY OMIC / CIMA
Like speed dating, but with international music buyers. Delegates participating in Friday's speed meetings are listed below, bios are at www.megaphono.tv/delegates. 4 minutes are reserved with each of them to pitch your music, MEGAPHONO showcase, or project idea.
Comme le « speed dating », mais avec des acheteurs de musique internationaux. Une liste des délégués qui participent aux réunions de vendredi se trouve ci-dessous, et leurs bios sont à www.megaphono.tv/delegates. Quatres minutes sont réservées avec chacun d'eux pour présenter votre musique, votre performance MEGAPHONO, ou une idée de projet.
Amber Carew, ANTI-
Colleen Krueger, Flemish Eye / Landlocked MGMT
Alexandre Jacques, OPAK Productions
Jason Bissessar, Bonsound
Melanie Stone, Sonic Entertainment
Dane Sundseth, Bedlam MGMT
Carla Gillis, NOW Toronto
Mar Sellars, Mar On Music
Emy Stantcheva, CIMA/Music Ontario
Sarah Shoucri, POP Montreal
Jeff Waye, Third Side Music
Jason Burns, Arts and Crafts
Marilena Gaudio, NAC Presents
Kevin Pedersen, Dead Oceans
* SIGNUP REQUIRED; PLEASE EMAIL gianna@kelpmanagement.com TO SIGN UP (Subject Line: “Speed Meetings - Friday”)
* ENREGISTREMENT REQUIS; RSVP À gianna@kelpmanagement.com (au sujet : « Speed Meetings – vendredi »)